Het zuiden lonkt. - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu Het zuiden lonkt. - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu

Het zuiden lonkt.

Door: Maria en Jo.

Blijf op de hoogte en volg Jo en Maria

15 December 2016 | Nieuw Zeeland, Arrowtown

Vanmorgen besloten we om naar de Fox Glacier te gaan kijken wat er mogelijk was omdat we zagen dat het wat regende en bewolkt was.
In het café De Landing wat getypt voor onze blog, hier was gratis WiFi.
Dat ging goed en het was lekker warm binnen.
Omdat er laag hangende bewolking was, konden we niet de gletsjer op en zijn we in de auto gestapt en naar Gillspiese Beach gegaan. Hete was een beleving om het laatste stuk van ongeveer 12 kilometer door het regenwoud te rijden op een smalle onverharde weg met veel bochten. Er leek geen einde aan te komen.
Op de camping aangekomen waren we verwonderd dat er al zo veel mensen stonden. Er was nog een plekje vrij en tegen 10 uur stond het vol.
Ondanks wat kleine buitjes even naar het strand geweest en er was een heftige golfslag en het strand lagen vol met kleine ronde stenen, allemaal in dezelfde richting. Zag er wel bijzonder uit.
Het begon weer te regenen en we gingen op tijd naar bed, want morgenvroeg wilden we naar de zeehondenkolonie gaan: 3,5 uur lopen.
Het was een tegenvaller dat het de hele nacht regende en smorgens ook nog.
Daarom gingen we niet lopen.
We zijn op tijd vertrokken en hebben genoten van een rit van een paar uur in de regen door het regenwoud, wauw onvoorstelbaar maar waar.
Bovendien zijn we op deze paar uur misschien 25 auto's tegengekomen van beide kanten. Wat een rust.
Dankzij de regen genieten we van de wilde en brede rivieren en watervallen en stroomversnellingen.
Het schiet op tot Haast waar we koffiepauze nemen met wat soep.
We nemen een afkorting en komen in Arrowtown.
Vandaag 336 km gereden met prachtige uitzichten van wilde bloemen in fleurige kleuren.
Wat laat op de camping dus morgen inschenken mar een prachtig uitzicht van de bergen die toegedekt worden door de grijze wolken.
Een mooi uitzicht en verder naar morgen.

• 26 December 2016 - 12:48

Mirjam Jacobs:

Zo, het is tweede Kerstdag en we zijn heerlijk op ons gemak jullie reisverslagen aan het lezen, boeiend