Naar de westkust. - Reisverslag uit Reefton, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu Naar de westkust. - Reisverslag uit Reefton, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu

Naar de westkust.

Door: Jo.

Blijf op de hoogte en volg Jo en Maria

09 December 2016 | Nieuw Zeeland, Reefton

Zondag 4 december.
Wasdag, eerst nog de andere was er uit halen voordat ik de was kon doen. Blijkbaar heeft iemand vergeten dat hij aan de was was.
Tussendoor ontbijt met stevig boereneitje met spek. Dan de was in de droger.
Een heel gedoe: eerst geld wisselen om de droger aan te zetten, kost vier dollar.
Dan blijkt de droger niet te functioneren terwijl het geld er in zit.
De eigenares neemt de was mee om in de droger te doen.
Komt ze even later terug, dat de was nog niet klaar is want de stroom was uitgevallen. Ze probeert het nog eens.
Uiteindelijk komt ze terug met een ongeveer droge was. Wat een soap.
Ze blijkt uit Ierland te komen en we hebben nog even gekletst.
Dan gaan we 17 kilometers terug naar een voormalige goudzoekers nederzetting. Waiuta heet de plek.
Sinds 1906 is hier goud gevonden maar op een gegeven moment was de opbrengst te gering.
Veel resten staan er nog waaronder ook nog enkele nog ingerichte huisjes van de goudzoekers.
Interessant en sfeervol en de planten in bloei, leuk fotomateriaal.
Op de terugweg kwamen we langs Blackwater .
Net zoals veel andere kleine plaatsjes een dorp, met wat verspreide huisjes.
Het oude schooltje is hier nog in oude staat met inrichting.
Super leuk om te zien, zelfs de namen van de leerlingen stonden vermeld.Het laatste jaar waren nog vier leerlingen waarvan drie uit een gezin.
Dan echt op weg naar Whataroa.
Na wat schermutselingen vinden we de weg naar de free camping. Een mooie plek langs de rivier en tussen de bergen. Er staan nog wat resten van een oude brug en het water van de rivier is turkoois blauw.
Dit geeft een extra vakantiekick.
Het blijkt tevens een startplaats te zijn voor helikopter rondvluchten.

• 10 December 2016 - 19:00

Mia En Joep:

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! Ook wij genieten van jullie reis. én.... benijden jullie een beetje! Geniet er maar lekker van. Groetjes.

• 11 December 2016 - 23:39

Roland En Jacqueline: