Verder richting oostkust. - Reisverslag uit Reefton, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu Verder richting oostkust. - Reisverslag uit Reefton, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu

Verder richting oostkust.

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Jo en Maria

09 December 2016 | Nieuw Zeeland, Reefton

Smorgens vroeg zijn we weer verwonderd over de mooie plek waar we nu zijn aangeland.
Een stralende zon en aan de overkant van de weg de zee.
Bij onze camper zit iets in de boom en het blijken twee jonge reigers te zijn die gevoerd worden.
Dit verwacht je niet naast je camping plek. Even later zijn ze weg.
We verlaten de camping en gaan aan het strand ontbijten, in de stralende zo'n met een geweldig uitzicht, wat boffen we maar.
We wandelen op ons gemak langs het strand en dan vervolgens we onze weg richting Takaka.
Halverwege vinden we een free camping in Urruwhenua.
Een picknickplaats waar we voorraad een nacht mogen staan.
Om vijf uur staan we hier alleen maar later kwamen er nog drie auto's om te overnachten.
Als we uitstappen krijgen we meteen bezoek van een kleine inlandse op twee poten. Ze is gewend dat er mensen komen en eet graag onze stukjes brood.
Op de achtergrond kabbelt de rivier en er is een mooi aangelegde park naast de plek waar we mogen staan.
We trekken de wandelschoenen aan lopen een flink stuk de berg op achter het park.
We zijn weer verwonderd over de mooie natuur en op de terugweg komt een mooi geel vogeltje op een paaltje zitten om voor de camera van Jo te poseren. Veelzijdige begroeiing met enorme boomgrens van enkel meters hoog. Je vraagt je af hoe dit allemaal op een rotsbodem kan groeien.
Omdat we te weinig water hebben pakt Jo water voor de afwas uit de rivier. Werkt prima en er is genoeg van.
Het weer is zeer wisselend smorgens fris en twee uren later stralende zon..
Zodat we ons soms wel een paar keer per dag moeten omkleden, we worden hier wel handig in ondanks de kleine ruimte in de camper.
We hebben ook wel last van de kleine sandflies die ons op allerlei manieren belagen. We houden ons lekker binnen.
De dag er na moeten we even terug om via Richmond richting Westport te gaan.
We rijden door een geweldig natuurgebied aan de rand van het Kahurangi nationaal park.
Een berg helemaal op en daarna ook weer af. Door het Victoria Forest Park komen we aan in Inangahua en van daaruit naar Reefton.
We vinden daar geen camping, hoewel hij wel op de kaart staan.
Via een gedownloade app over plekken waar campings zijn, komen we aan in Ikamatua .
Een hotel, restaurant, pub en camping , alles bij elkaar.
Het is inmiddels tegen 19.00 uur, dus zelf koken doen we niet meer.
Dus in de pub lekker gegeten met een flinke pul Nieuwzeelands bier: Wild Buck.
We genieten van het eten onder de muziek van toen we heel jong waren, echt gezellig. De Beatles en zo.
De WiFi werkt weer niet en het sanitair, nou ja!!
De keukenkraan loopt constant.
Ikamatua is overigens niet meer dan een straat met genoemd hotel, een service station en een winkeltje.
Heel bijzonder was wel dat er een garage stond met twee brandweerautobrandweerautos.
Hier in de buurt is nog meer te doen aardig dat zien we morgen wel.
Lekker slapen in een weiland waar we als enige op de camping staan.

• 09 December 2016 - 11:34

Jean-marjo:

tieners op tienertour anno 2016. enig.

• 10 December 2016 - 20:32

Marcel:

Haha terug naar de hippietijd prachtig!!