Op naar het zuiden. - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu Op naar het zuiden. - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu

Op naar het zuiden.

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo en Maria

09 December 2016 | Nieuw Zeeland, Picton

Vandaag een december gaat de wekker al voor zes uur af want we willen op tijd bij het veer zijn.
Dat lukt maar we hadden geen WiFi, want dan hadden we kunnen zien dat er een vertraging was van een tot anderhalf uur.
Het blijft gelukkig beperkt tot 55 minuten.
Het is een frisse maar mooie overtocht van Wellington naar Picton, door de Queen Charlotte Sound.
Op het einde laten zich nog enkele dolfijnen zien.
Vanuit Picton rijden we meteen door naar het oosten , want naar het westen zijn er nog steeds problemen als gevolg van de aardbeving.
we zagen in de haven ook verschillende beschadigingen als gevolg hiervan.
Onderweg eten we een hamburger zodat we leker opschieten.
Even wat plannen en we komen via een kronkelige bergweg uit bij Marahou.
Dit ligt aan de Tasmanbaai. We gaan van de zonsondergang genieten aan het strand. Hier liggen grote keien en heel veel schelpen, mooi.
We gaan lekker slapen want het was een lange dag. We zitten op camping Beach Camping.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Jo en Maria

Nieuw Zeeland ontdekken op onze eigen manier. Met camper en natuurlijk veel goede voornemens om daar te genieten. Ook familiebezoek staat op het lijstje.

Actief sinds 23 Okt. 2016