Op naar Wellington. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu Op naar Wellington. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu

Op naar Wellington.

Door: Maria en Jo.

Blijf op de hoogte en volg Jo en Maria

06 December 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Goed geslapen en lekker fris stappen weer onze campervan in.
Het laatste stukje naar Napier.
Mooi zonnig maar wat winderig weer.
We komen langs veel druivenplantages en voor het centrum langs het strand is een rommelmarkt, ook daar.
In het centrum van Napier zijn veel Art Deco gevels te zien.
Na een aardbeving in 1930 is veel verbouwd en in die stijl gelaten.
Ook de lantaarnpalen en verlichting zijn in deze stijl. Even geshopt en de kerstversieringen bekeken, sterren en bloemen en dat in korte broek en T-shirt.
Het weer slaat om in harde windvlagen en regen en onplezierig om dan met zo'n hoge auto te rijden.
We komen aan in Dannevirke en na wat heen en weer rijden en voor inkopen en tanken eten we tenslotte frieten en vis op de parkeerplaats in de camper terwijl de regen op het dak tikt.
Het smaakt heerlijk en we genieten van het moment.
In een dalletje in een groot park vinden we een mooie ronde camping, alles heel netjes en geordend.
S avonds wat appjes en schrijfwerk gedaan, hoe zou het met de kindjes zijn.
We missen ze wel.
Op maandag een beetje uitgeslapen en een wasje gedaan, de waszak met de plaatjes van de kleinkinderen was goed gevuld.
Jo moest vannacht even op en bekeek om zes uur de berichten op de telefoon, doet hij thuis nooit.
Tijdens het ontbijtje gekletst met twee Duitse meisjes, backpackers.
We ontmoetten nog een Nederland echtpaar, al anderhalf jaar op pad met de fiets. Maar nu van lieverlee een auto gekocht.
De eendjes komen meteen op onze camper af want ze weten dat ze niet voor niets komen.
We vertrekken dan om zo ver mogelijk richting Wellington te komen.
Het weer is nog hetzelfde, veel windstoten en met rijden heel vervelend.
We gaan een flinke berg op de Rimutaka, veel bochtenwerk maar prachtige vergezichten en wolkenpartijen. Een paar keer stoppen voor foto's en om de snelle mensen te laten passeren.
Boven nog wat kiekjes tijdens enorme harde windvlagen, het tablet moeten we goed vast houden.
De afdaling gaat goed en snel en plots zien we het bordje Rivendell, natuurlijk bezoeken we dat.
Ook weer een ontzettend mooi park, het Kaitoke park.
Met een rivier erdoor en heel geschikt voor een Lord of the Ring opname.
De plekken van de filmset zijn duidelijk aangegeven met palen met het elfenschrift en foto's er op.
Even later staan we onder de boog waar Frodo andere Gandalf vraagt of hij linksom of rechtsom moet.
We slapen die avond in het Kiwi Holidaypark in Upperhut, voor Wellington.
Bijna naast de camping liepen elektrische draden en Maria vroege zich al af waarom ze slecht had geslapen. Naast de camping lag een mooi park, het Totara park.Hier zijn enkele opnamen geweest van Isengards garden.
Een prachtig park met geweldige bomen.
Hier staat ook de Ork tree.
Verder weg nog een site van River Anduin en dan ter orientering naar Wellington.
De overnachting doen we in Lower Hutt, je betaald wel wat maar een geweldig nette camping.
Snel klaar met koken, we hadden de dag er voor voor twee dagen gekookt en waar ben je nu bijgewerkt, maar helaas blijkt dit mis te zijn gegaan.
Na de afwas,ja ja, eerst nog een biertje extra stout uit Nieuw Zeeland, zal wel iets anders betekenen.
De volgende dag een bezoek gebracht aan het museum te papa, zeer uitgebreid wat betreft Nieuw Zeeland en zeker wat betreft hun inbreng in de Eerste Wereldoorlog.
Als engelse kolonie dan.
Dan naar de laatste overnachting op noord eiland.
Een ruime parkeerplaats zonder enige voorziening.
Was al aardig vol en we zagen enkele eigenaardige zelfgebouwde campers met bijzondere schilderingen. Hippies?
Op tijd slapen want de wekker gaat om 6 uur, het is rustig op de parkeerplaats en mag zo blijven.
We proberen later nog wat foto's op de site te zetten, lukt nog wat lastig.