Maori avond in Rotorua. - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu Maori avond in Rotorua. - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu

Maori avond in Rotorua.

Door: Jo en Maria.

Blijf op de hoogte en volg Jo en Maria

06 December 2016 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Hier zijn we weer.
De volgende plek is weer Rotorua, waar we lekker hebben uitgeslapen en s avonds hebben geboekt voor de Maori Wangi.
We werden s middags opgehaald door een Maori meisje in originele kledij. In een grote volle tent met gasten uit alert windstreken hebben we genoten van een mooi verhaal over cultuur, gebruiken enzovoort van de Maori s. Nog gesproken met een Amerikaans en engels echtpaar, ze zaten bij ons aan tafel. Komisch was dat de Engelsen zeiden dat ze de Amerikanen niet konden verstaan. Wij konden ze alle bei verstaan.
Toen een kijkje naar de oorlogsboot, gevolgd door een demonstratie op het water met boot, peddels en oorlogskreten.
De boot ging zowel vooruit als achteruit.
Langs de heilige blauwe modderpoel gingen we naar een voorstelling van dansen zingen en rituelen. Ook de tatoeage schijnt een bijzondere betekenis te hebben. Het geheel werd meestal in volle overgave uitgebeeld.
Etenstijd: origineel klaargemaakt op hete stenen kregen we een uitgebreid
buffet inclusief ruim dessert: pavlova en chocoladerol.
Terloops vertelde woordvoerder ook het westerse eten hebben leren eten, voorheen aten ze datgene wat de natuur hun bood.
Tenslotte nog een wandeling door het oerwoud in het donker.
Hier zorgden talloze glimwormen voor een ware kerstverlichting.
Het was een leuke, soms wat langdradig, maar ook met veel humor gebrachte avond.
We hebben genoten van deze nieuwe ervaring.

• 13 December 2016 - 12:31

Randolf, Joke, Sverre En Dutske:

Wat leuk dat er daar natuurlijke kerstverlichting is! :-)
    De dagen zitten lekker vol, geniet van alle indrukken!
    Liefs van ons uit Looi

• 26 December 2016 - 12:51

Mirjam Jacobs:

Weer een bijzondere ervaring en dan denk ik dat het niet zo erg is wanneer het een beetje langdradig is.