Naar het Noorden - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu Naar het Noorden - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jo en Maria Smeets - WaarBenJij.nu

Naar het Noorden

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo en Maria

24 November 2016 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Op advies van een van de medewerkers volgen we de toeristenroute.
Richting Leigh .
Prachtige weg , deels onverhard. Veel mooie (Ver)Gezichten.
Maria rijdt vandaag en het schiet goed Op!
Maar we maken wel een flinke omweg. Gewoon doorrijden naar de Bay of Ilands.Paihia is een klein plaatsje maar ontzettend mooi gelegen.
We zoeken een waterval, de Haruru falls , mooie omgeving ook weer.
Van daaruit zien we een camping liggen en daar gaan we dus naar toe.
Er staan enkele campers maar voor ons is er geen plaats !
Wordt overigens in duidelijk Maori s medegedeeld
Even terug rijden en we komen bij De Two Pines, daar worden we welkom geheten door een vriendelijke, lachende campinghouder.
Hij is duidelijk in een goede bui en er hangt een alcohol damp om hem heen.
Hij schrijft ons globaal in en verteld terloops dat zijn vrouw , die we later leren kennen, ergens iets drinkt bij campinggasten.
De vrouw praat ons later de oren van ons hoofd.......
Terug naar het stadje om een dolfijnensafarie te boeken.
Smorgens op tijd op ,parkeren, en naar de catamaran, waar we , met nog een dame, duidelijk de senioren zijn.
Heerlijk op de boot, prachtig weer in een prachtig gebied. Echt genieten.
De jongens mogen helpen met de zeilen ophalen. Soms flitst er een Jan van Gent voorbij of duikt in het water. Mooi gezicht.
Onze dag wordt beloond met het zien van dolfijnen, een stuk of tien die om de boot zwemmen en duiken. Om te zwemmen is het te koud, 16 graden en de dolfijnen geven aan niet te willen spelen. We genieten van dit mooie schouwspel in het water.
Na dit avontuur op zee stappen we in de auto en rijden we naar onze vvolgende slaapplek: Orewa camping waar we eerder al een s zijn geweest.
Van daaruit uit naar Matamata, naar de Hobbiton.
We slapen vlakbij de plek waar de Lord of the Ring begon, een eenvoudige camping met verse eitjes en een geweldig uitzicht rondom.
Vooral smorgens als de nevel de aarde bedekt en er hier en daar een boomtop boven uit steekt kun je zien en begrijpen waarom hier de plek van de Hobbiton is. We weten dat het commercieel is allemaal maar vinden het geweldig om een hobbittour te doen en rond te lopen waar het verhaal van de Ring is begonnen en zich afspeelde. Alles nog zoals in de film, de huisjes de tuintjes, de was aan de lijn, de paadjes en de Green Dragon, waar we nog een drankje krijgen. Super zeg.
We ervaren het als bijzonder om dit te mogen beleven.
Na de tour een kopje koffie, nog nagenieten van dit mooie gebied, en we gaan weer op pad.
We rijden langs een waterval maar gaan er niet naar toe, de klim is te lang voor vandaag. We zoeken nog een warme bron, maar dit blijkt een familiebezit te zijn met zwembad en zo met het warme water vd bron. Een ander keertje maar.
De volgende plek waar we overnachten is Rotorua, weer een stuk naar het zuiden. Het is mooi weer, best warm in de zo'n.
We zijn al best gewend aan de camper, lekker dicht bij elkaar met soms wat klimwerk. Het rijden is prima te doen want er is maar weinig verkeer, dus goed wennen aan het linkse rijden.
We gaan proberen wat foto's toe te voegen.

• 24 November 2016 - 09:47

Mia En Joep:

Leuk om te lezen. Veel indrukken op zo'n korte tijd. Veel plezier!

• 24 November 2016 - 11:58

Jean-marjo:

leuke fotos. prachtig daar.

• 24 November 2016 - 14:06

Marcel:

Mooie fotos en leuk verslag, veel plezier

• 24 November 2016 - 15:30

José Heuts:

lekker.Het ziet er mooi uit ,mooie foto's, Leuk om jullie zo te volgen. Geniet maar lekker.

• 24 November 2016 - 17:58

Sylvia En Jan:

Shirley vertrekt 28 dec. Naar nieuw zeeland voor 1 maand.
    Zit er geweldig uit.leuk om jullie ervaringen te lezen /volgen
    Heel veel plezier. dat is genieten☺☺

• 26 November 2016 - 01:07

Tiny En Jan :

Jo en Maria een prachtig verhaal en wij kunnen ondanks dit lange bericht meegenieten van jullie prachtige vakantie...wij blijven jullie volgen.
    Genieten is mooi van die omgeving.
    Foto's zijn altijd welkom.
    Groetjes Tiny en Jan.
    En ook van de Mia en Huub.

• 27 November 2016 - 08:42

Elly Pagen:

Leuk!!!!

• 27 November 2016 - 14:31

José En Jan Walraven:

Wat een indrukken allemaal. Dat is geweldig genieten van alles en daarom vinden wij het fijn om jullie mee te volgen door de leuke verhalen.
    Prachtige omgeving. Kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Veel plezier en gezelligheid! In gedachten reizen we mee! Dikke knuffel!!

• 27 November 2016 - 21:43

Marion:

Op zoek naar jullie foto's?????

• 27 November 2016 - 21:52

Marion:

gevonden ;-)

• 28 November 2016 - 11:33

Mirjam En Hub:

Ben jullie verslag aan het lezen met buiten heerlijk koud, zonnig herfstweer. Wat is de techniek toch geweldig dat we zo met jullie mee op reis zijn. Dank je wel voor het meenemen van een ieder op deze manier.

Warme groet, Mirjam en Hub

• 28 November 2016 - 20:02

Margret En Jan:

prachtige foto's, geniet ervan.

• 01 December 2016 - 19:32

Elly Pagen:

Hallo Jo en Maria hoe gaat het met jullie,
    Ook de groetjes van tante Annie en ome Jo,we missen de verhaaltjes van jullie
    Groetjes Elly en Peter X

• 04 December 2016 - 04:20

Rob :

Kia Ora Maria en Jo,

Eindelijk hebben we de tijd, en wat nog belangrijker is, een goede wifi-verbinding om jullie verslagen te lezen.
    Als het goed is zitten jullie al een aantal dagen op het Zuider eiland, en we nemen aan dat dat super bevalt. Wij zitten op dit ogenblik nog een nachtje aan de kust van Coromandel, maar dat lezen jullie wel in ons verslag. Nog twee campernachtjes en dan is het campinggedeelte voor ons helaas voorbij. Wel gaan we dan nog even 3 nachten in een "echt" bed slapen op het diland Waiheke alvorens aan de terugvlucht te g
    beginnen. Jammer, maar aan alles ko t een eind.
    Voor jullie wordt het dan nog lekker genieten van Australie en familie. Veel plezier nog en een goede voortzetting van jullie reis. (We zijn wel benieuwd wat jullie vzn Zuid vinden)
    Groten,
    Rob en Wim